Jag ska dansa för kung och fosterland

Ibland vet jag inte ritkgit vad jag håller på med. Vet inte vad jag säger, vad jag gör. Ibland vill jag inte vara jag och ibland skulle jag bara vilja vara nått som inte fanns. Vad finns det för bra i en mening som är betydelselös eller i nått som nån säger? Vad spelar det för roll igentligen? Var finns all den dära glädjen som jag fann för så länge sen? Är den här? Just här där jag står och bara glor?

Jag kollar in i dina ögon och ser bara rakt igenom. Ser precis som förut. Men är det det här som ajg väntar på? Är det det här som jag behöver och vill ha? Vad är det jag ser? Eller vad är det som jag inte ser som står här precis framför mig. Att bara stirra som om ingenting fanns. Allt bara gå, gå vidare utan att tänka. Gud så skönt det skulle vara.

I all den här undran gjorde jag någonting som jag inte förväntat av mig själv. Jag sökte. JAG, Thilda Beatrice Kristin Färeborg sökte. JAG SÖKTE! Och jag kom in med!!! JAG KOM IN! Äntligen kan jag gå vidare med precis vad jag vill. Jag kan äntligen satsa på mig själv! Jag kan bli vad fan jag vill utan att tänka på någon annan än mig själv. Usch vad skönt det känns! Det känns så jävla bra att bara känna att jag har lyckats med en av mina drömmar. Att jag verkligen kan, jag kan faktist om jag bara vill och ger mig fan på det med. Jag kan lyckas. Jag SKA lyckas! Jag kommer lyckas! Jag är så jävla glad!:D

Dagarna skulle kunna rulla förbi utan hinder. Det skulle vara det bästa. Jag vill inte sitta här själv nu som jag gör. Men i morogn ska jag till dig och det ska bli så kul! Jag längtar, jag vill inte vara här själv. Sitta här och tänka aldeles för mycket som jag alltid lyckas göra. Kan inte bara tiden gå så att jag får träffa dig. Jag vill att den hära dagen ska vara slut och fortsätta tills i morgon och stanna där, där jag känner mig lugn, trygg och där jag känner mig precis som mig själv. Det bästaste det är du och där du är.

Mitt liv har startat nu när ett helt annat liv har avslutats, nu när jag får satsa på mig.
Och du, jag ska dansa för kung och fosterland.
Jag ska vara så jävla bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0