Emma 12år & Alla hjärtans dag

I Torsdags på alla hjärtans dag fyllde min syster emma år. Grattis sis! Det som stod som prioritet på hennes önskelista var en gitarr (fråga inte varför)? Iaf så fick hon en och hon sken upp som en sol.. och det var ju bra men jag börjar undra vad min familj håller på med lite, theo fick en synt när han fyllde år och emma fick en gitarr. håller vi på att bilda nått band av nå slag? så iaf så har jag bestämmt mig för att önska mig en trumpet när jag fyller år. det blir ju, ehh kul. thim sa att han skulle önska sig en mungiga. hehehe.. jaa det blir bra det.. i vilket fall var jag i skolan på dagen och vi hade restaurangen öppen med självklart en alla hjärtans dag meny. och jag och sandra stog i luckan, kul:) men tyvärr var det väldans lungt, alltså inte så mkt att göra.. så jagstog på slutet och gjorde alla själv. och det gick bra.. mamma hämtade även emmas tårta på morgonen och rent av såg den förjävlig ut! tråkigt! både mamma, emma, pappa och jag vart väldigt besvikna. det såg ut som om nån hade satt sig på den. helt platt! jaja, den var god iaf.. men så får det inte vara så nästa ggn köper vi i affären ist..
efter skolan åkte jag och min kära niclas hem till mig. och innan vi åkte bad hn mig att ta hans väska i bagaget så när jag öppnade så låg det en tårta dära! (Och den var inte platt!) åhh, han hade bakat en tårta till mig med hjärtan på! gud så fin den var! jag blev jätte glad och tog upp den och sprang och satte mig i bilen igen och var helt lyrisk och gav honom chokladen jag köpt och ett kort. det var mkt prat i bilen på väg hem men väl hemma fikade vi med mormor. (mamma hade även köpt en till tårta. en RIKTIG tårta från affären.) sen blev det lite mys och niclas fick även resten av sakerna jag köpt, en ros och godishjärtan så klart!:) det blev mkt tårta men gott var det.
på kvällen åkte vi och käka i rimbo och sen väl hemma igen blev det bara en massa tv tittande och käkandes av tårtan och godis och usch vad vi mådde illa sen.. hehe.. men mums, så gott.. till kvällen blev det ju även självklart en massa mys utan dess like.
en underbar dag med en underbar man
image679image680image681
                              En glad Emma                               Min fina tårta                                Min underbara man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0