Easter holiday

Nu var det väldans länge sen jag bloggade. kan ha att göra med att jag haft massor av grejer på min "att göra" lista. även idag skulle vart en sån dag men blev ist en plugga dag så jaa, då passar jag på att blogga med. iaf var min sista dag på praktiken i torsdagas vilket var väldigt skönt. fick MVG i alla delmål, jätte bra komentarer hade hon skrivit och ett litet påskpaket med ett krämvitt porslinsägg i. jätte gulligt. på kvällen dansade jag street för Sasha och niclas hämtade mig efter i mammas bil;P väl hemma gjorde vi inte så mkt mer än mös. Och det här var dagen outfit, lite påskfin sådär;
image959
fredagen såg ut som följande: niclas skjutsade mig i mammas bil till norrtälje och jag var på "en liten smula" på arbetsintervju. det gick jätte bra och allt känndes bra. trevlig personal och jag var inte alls nervös. så på torsdag ska jag få provjobba där och sen skulle vi se hur dom tyckte att jag kännde det. och om jag får jobbet har jag både lov, helg och sommar jobb:D hoppas på det. iaf efter arbetsintervjun åkte vi en snabbis till flygfyren och jag köpte en andsiktskräm och sen åkte vi hem. väl hemma hoppade niclas in i duschen och jag in i nästa bil för att åka och handla med pappa. när vi kom hem igen åkte hela familjen snart iväg till mormor på påskbord. nästan alla var där. yvonne, göran, gabbi och andreas, anette, thomas och kim, krister och lill thomas. och sen vi och mormor förstås! det var god mat och fika och sen när alla åkt fick vi påskägg av mormor. på kvällen käkade vi lite påskmiddag, kollade på så ska det låta, let's dance och hjälp. och under tiden som dom andra kollade på så ska det låta bakade jag påska cupcakes! dom blev jätte bra och goda! det fick bli blåbärscupcakes med apelsinkräm och godisägg som topping;D lookilooki
image958
På lördagen åkte jag och Niclas hem till honom efter en redig frukost. Vi fick även ett jätte stort påskägg fyllt med godis och en varsin trisslott i. han vann inget men jag vann 50kr;P vi tog bussen hem till honom och väl hemma fick vi "leta" med hjälp av erica efter våra andra påskägg. och ännu mera godis:P Niclas åkte och träna och jag var ute en stund med anette och erica. det var jätte varmt och skönt i solen men så fort den gick i moln blåste det snålkallt. i vilket fall som helst käkade vi lite när niclas kom hem och jag tänker inte nämna någonting om en tzatziki insident;P hehehhe.. ahh det var riktigt kul! på kvällen gick vi upp till farmor och farfar och åt påskbord det var gott men sen gick jag och niclas hem och kollade på film osv. det blev mkt ätande av godis och sen blev det dax att krypa till sängs.
söndag (igår) gick vi upp vid tio tiden. käka frukost och sen fick jag skjuts till bussen. kom hem vid ett. duschade, käkade lunch, sminkade mig, mamma fixade mitt hår, kollade lite på nätet, leta kläder, fixade emma m.m. och sen var det dax att åka till tyresö. men först ett stop i täby c där vi köpte blommor och jag ett par strumpbyxor. sen kom vi äntligen fram till familjen ek och det var en massa mat. usch har nog aldrig varit så mätt på flera år. uscha! men gott var det:P mkt mys med Filip, lite pilkastning, mkt prat och skratt och lite singstar. sen vid ett tiden kom taxin och hämtade oss och det var skönt att komma hem och sova i sin egen säng. en bra kväll.
image962image963
image960image961

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0