I had a bad day, I cry if I want to, cry If I want to, cry

Humorgalan, ja va fan heter det humorgalan för när det handlar om alla dessa barn som inte har någon stanns att bo? som inte har några föräldrar kvar eller syskon för nån idiot jävel har fått för sig att döda dom? dom små flickorna som blir våldtagna efter åskådningen av deras döda familjer? när dom små flickorna har så ont av smärta efter våldtäkterna och alla dessa föremål som idioterna förstör dom med.. vad är det som är så humoristiskt med det? vad är det som får tv4 att döpa det till humorgala? jag mår illa av att höra och se dom här små flickornas historier. hur sönderskurna och ont dom har! hur sjuk är inte den här världen igentligen? och själv kan man klaga hemma över att man inte kan köpa dom där skorna som man så gärna vill ha.. vad fan är det för nått?! och man vill ju vara fadder till alla dessa barn som behöver det så innerligt. det är helt sjukt att vuxna kan göra nått sådant mot ett litet barn. hur fan kan dom leva med sig själva? hur kan dom bara ens tänka tanken på att förstöra ett barn så illa? jag blir hur ledsen, frustrerad och illamående som helst bara tanken på vad dom får stå ut med. och jag skulle verkligen vilja åka och hälsa på dom stackars barnen som har det så förjävligt. och jag skulle verkligen vilja ta hem dom med mig och låta dom få den hjälpen och omsorg och kärleken som dom verkligen behöver.. men hur ska en person, hur ska jag kunna göra allting själv? och jag vet, om jag åker ner dit och träffar dom barnen så skulle jag aldrig komma hem igen, inte utan någon av dom.. och jag skulle gråta så innerligt att mina tårar skulle ta slut, jag skulle behöva kräkas så många ggr av alla dessa hemska historier som dom bär på.. och hur fan kan en sånn liten kropp, en 9:årig tjej, hur ska hennes sköra kropp kunna bära en sånn smärta som hon gör? hennes hjärta är krossat och hela hennes kropp är förstörd. det är verkligen ingenting som talar för att det är humor, verkligen ingenting! jag tror att det är tur att dom här barnen som dom intervjuar inte vet vad programet heter i sverige. dom skulle bli så besvikna av att höra att vi kalla det humor. visst det är inslag av humor men det passar sig verkligen inte i detta sammanhang. jag avskyr att se, höra eller veta hur illa folk och vuxna människor gör mot barn. tänk om det voret ditt barn? tänk om din 3åriga lilla flicka stod ensam på gatan en kväll... tänk att det är fem männ som tar med henne in i bilen och kör bort henne och utnytjar henne sexuelt. vad skulle du göra då? du lär inte sitta och titta på en gala som kallas humorgalan då iaf.. inte om din flicka eller pojke blev sexueltutnytjad av främmande männ. det är helt absurt och helt ofattbart hur dom hemska och elaka människorna kan göra nått sånnt som verkligen kan göra att barnen kan dö.. jag tycker tv4 ska tänka efter och hitta nått bättre namn för denna gala. tänk bara om det var ditt barn, vad skulle du göra då?!...
image1174
Om detta vore ditt barn, som stod vid gatan och väntade på att någon skulle hjälpa.. istället kom det fram tre männ och förde bort henne/honom till en bil och körde långt, långt där ifårn. våldtog och slog henne/honom.. om det var ditt barn, vad skulle du göra åt det? hur vill du att världen ska se ut i fortsättningen? säg inte att det är tråkigt, stäng av tv:en och tänk det händer inte mig.. gör någonting åt det, för nästa ggn kanske det är din tur... nästa ggn kanske våldtäksmannen väljer någon nära dig.. hjälp till att förändra välden du med..
image1175image1176image1177image1178
Hoppas det finns fler människor som tänker till. tänk på att barnen är våran framtid. ge dom barnen hopp om ett bättre liv. en bättre framtid...

Kommentarer
Postat av: Katja

Det är jättehemskt. Så mycket orättvisor i världen, saker som vi aldrig någonsin kommer förstå oss på. Jag såg ett program igår om ett gäng unga afrikanska killar. Killarna hade trampat på minor och förlorat ett ben, en annan hade blivit överfallen och fått benet avhugget av ett par soldater- efteråt skrattade de åt honom. Men vet du vad de killarna gjorde? De spelade fotboll- med det ena benet de hade. Det var fotbollen som hade räddat dem från att hamna på gatan. Tänk hur dessa människor kämpat, hur deras vilja segrat och hur dessa människor INTE GETT UPP trots att oddsen för dem är små på alla sätt och vis- inga pengar, och ett stort handikapp. När jag såg det var plötsligt alla ens egna bekymmer som bortblåsta. Det är vid såna tillfällen man inser hur mycket mer i livet det finns än vad vi ser. Det är nästan så man skäms för vad vi människor annars anser som "bekymmer" och "problem". Många vet inte hur bra vi har det. Och vi borde hjälpa dem som inte har det så. Puss

2008-05-02 @ 18:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0